فضای سبز

فضای سبز
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فضای سبز و آدرس utlandscape.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

طبیعت در تعریف معماری منظر نقش مهمی ایفا می نماید ولی نباید نادیده گرفت که اولا. طراحی فضاهای بیرونی تماما وابسته به عناصر طبیعی آنهم فقط فضای سبز نمی باشد. (بقولی طبیعت عرصه های گوناگونی دارد!) دوما. طراحی معماری منظر شهری یا مراکز تفریحی مصنوع به عنوان مثال: پیستهای اسکی برفی (نه روی چمن!) به معیارهای طراحی فراتر از توجه تنها به یک آیتم طراحی نیاز دارد.
ولی با تمامی این اوصاف با توجه به میان رشته ای بودن معماری منظر، امروزه نیاز به تخصص های بیشماری در همکاری با معماران منظر می باشد که مهمترین آنها را می توان، مهندسین فضای سبز شمرد.
ای کاش به جای القا برخی توهماتی که سبب تضعیف جایگاه واقعی مهندسی فضای سبز در ایران می شود، برخی از این فارغ التحصیلان و دانشجویان مهندسی فضای سبز با تعصبات بی مورد و تاکید بر علومی که آموزش آن را ندیده اند و لزومی هم نیست که همگان همه را بدانند!، شرایط را برای فعالیت (بدون تخصص) کسانی که فقط نام گیاهان را می دانند (مهندسی کشاورزی و باغبانی) مهیا نکنند، تا شاید دیگر همه پارکها در همه اقلیمهای کشور دارای سیمای فضای سبز یکسانی نباشد.

مطالب زیر عینا بر گرفته از صفحه توضیحات گروه مهندسی فضای سبز دانشگاه تبریز می باشد.
خواهشمند است برخی! از دانشجویان و فارق التحصیلان گرامی این رشته با توجه خاص مطالعه فرمایند. بخصوص در هدف این رشته (هدف از تأسیس این رشته مطالعه و بررسی در زمینه طراحی، کاشت و پرورش نباتات و تلفیق علوم گیاهی با معماری است. از
سایت اینترنتی دانشگاه تبریز (برگرفته در تاریخ ۲۲/۳/۱۳۸۶)
 
گروه مهندسی فضای سبز
فعالیت علمی این گروه با تأسیس رشته مهندسی فضای سبز در سال ۱۳۷۳برای اولین بار در ایران با پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز و در حال حاضر دارای ۶ نفر عضو هیئت علمی شامل ۱ استادیار ۴ مربی و یک مربی آموزشیار است که تنها در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.
هدف رشته
هدف از تأسیس این رشته مطالعه و بررسی در زمینه طراحی، کاشت و پرورش نباتات و تلفیق علوم گیاهی با معماری است. دانش‌آموختگان این رشته به عنوان کارشناس در زمینه‌های مختلف از جمله طراحی پارک و پارکسازی، طراحی محوطه‌های ویژه، طراحی پارکهای ویژه، طراحی کاشت گیاهان زینتی، انتخاب گونه‌های درختی برای مناطق مختلف کشور، جنگلکاری، ایجاد نهالستانهای جنگلی و مدیریت آنها، تولید و پرورش گل، چمن‌کاری و نگهداری آن، تولید و پرورش گیاهان آپارتمانی، مدیریتنگهداری فضای سبز ـ تهیه طرحهای توسعه فضای سبز تبحر پیدا می‌کنند و به عنوان مدیر، مجری و ناظر فضای سبز در مناطق شهری و پارکهای منطقه و ملی و باغهای گیاهشناسی مربوط به بخش دولتی و یا خصوصی منشأ خدمت می‌گردند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 8 بهمن 1390برچسب:, ] [ 16:45 ] [ parviz zendavani ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ دانشجویان فضای سبز دانشگاه تهران خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 310
بازدید کل : 135761
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید